Spectacolul Teatrului German de Stat Timișoara (TGST) „Deșteptarea primăverii” de Frank Wedekind, în regia lui Charles Muller, realizat în coproducție
cu Théâtre Municipal de la Ville d'Esch-sur-Alzette din Luxemburg, a fost
inclus în selecția oficială a Festivalului Național de Teatru (FNT) 2017, care
va avea loc în perioada 20–30 octombrie 2017 la București.
În 5 iulie 2017, prin intermediul unei transmisii în direct pe site-ul
festivalului, directorul artistic al FNT, criticul de teatru Marina Constantinescu, a anunțat selecția
oficială a celei de-a 27-a ediții, din care fac parte 53 de spectacole.
Regia spectacolului „Deșteptarea
primăverii” este semnată de Charles
Muller din Luxemburg. Decorul
spectacolului este creația lui Helmut
Stürmer, costumele au fost concepute de Ioana Popescu, iar light-design-ul de Philippe Lacombe. Muzica este compusă de Miruna Boruzescu. Distribuția îi reunește pe actorii Richard Hladik, Radu Vulpe, Ioana Iacob,
Silvia Török, Enikő Blénessy, Radu Brănici, Rareș Hontzu, Niko Becker, Aljoscha
Cobeț, Harald Weisz, Horia Săvescu, Isa Berger, Ioana Nițulescu, Oana Vidoni,
Franz Kattesch, Konstantin Keidel, Daniela Török, Boris Gaza, Isolde Cobeț,
Cristian Rudic și Ida
Jarcsek-Gaza. Pentru rolul Moritz din acest spectacol, actorul TGST Radu Brănici a fost nominalizat la Gala
Premiilor Uniunii Teatrale din România (UNITER) 2017, la categoria Debut.
Frank Wedekind a
prelucrat în piesele sale moralitatea potrivnică pornirilor vieții. A
demascat-o ca ipocrizie și a pus-o față în față cu o viziune a lumii care
celebrează viața și sexualitatea. Piesa „Deșteptarea primăverii” își menține
actualitatea, „deoarece în continuare prejudecățile considerate dispărute și
moralitatea dublă ipocrită bântuie prin viața noastră de zi cu zi, prin
societatea noastră, prin politică, religie și nu în ultimul rând prin political-correctness-ul
din prezent”, consideră scenograful spectacolului, Helmut Stürmer.
Andreea Andrei
Consultant artistic
Foto: Imagine din „Deșteptarea
primăverii”, o producție TGST. Fotografia poate fi utilizată în
mass-media și în scopuri de promovare, inclusiv în media electronice.